באביב 2008 נחתנו במסוק בכפר קטן בצפון גרינלנד שם חיכו לנו 2 קיאקים ששימשו אותנו למסע בממלכת הקרחונים והאסקימואים.

המסע ערך כחודש ימים על פני מאות קלומטרים. הבלוג מתאר את הרקע וההכנות ליציאה למסע, מספר על גרינלנד והאזור הארקטי, על האסקימואים, ועל עולם הקיאקים.

אלן ברוק וקובי שדה


סיפורו של Andrew McAuley

Man cannot discover new oceans
unless he has the courage to lose sight of the shore

בינואר 2007 יצא אנדרו מקאואלי בן ה 39 מאוסטרליה, למסע נועז במטרה לחצות בקיאק את כל הדרך מטסמניה לניו-זינלנד. התעוזה שלו הדהימה וריתקה קיאקיסטים מכל רחבי העולם, היה נראה שאנדרו מתכוון לבצע את הבלתי אפשרי.

במשך חודש הוא חתר לגמרי לבד וללא כל לווי, בקיאק פיברגלס רגיל, כ 1600 ק"מ של ים פתוח וסוער הנחשב לאחד הקשים ביותר. הוא חווה סערות ומשברים עד אשר הגיע מול חופי ניו-זינלנד.

ב 9 לפברואר 2007, יום אחד בלבד לפני שהוא אמור היה להגיע לחוף מבטחים, נקלטה ממנו קריאת מצוקה והקשר איתו אבד. לאחר חיפושים קדחתניים נמצא הקיאק שלם ותקין, בסך הכול כ 65 ק"מ מחופי ניו זינלנד - ללא אנדרו. היום לפני שנה, ב 12 לפברואר – הופסקו החיפושים אחריו.

ההשערה היא שאנדרו שהיה מותש, התהפך עם הקיאק, לא הצליח לחזור אליו ומצא את מותו בים. אנדו השאיר אחריו אישה ובן ומאות קיאקיסטים אבלים בכל העולם.

אנדרו מקאאולי היה קיאקיסט מנוסה ביותר שמאחוריו מסעות רבים והוא הבין את מידת הסיכון שהמסע האחרון הציב מולו. למרות מותו, הוא הוכיח שהאתגר שהוא לקח על עצמו אפשרי: ניתן היה לעבור מרחק כה גדול בים כה קשה, בקיאק רגיל, לגמרי לבד.

קישורלאתר של אנדרו: http://www.andrewmcauley.com/index.html

אין תגובות: