באביב 2008 נחתנו במסוק בכפר קטן בצפון גרינלנד שם חיכו לנו 2 קיאקים ששימשו אותנו למסע בממלכת הקרחונים והאסקימואים.

המסע ערך כחודש ימים על פני מאות קלומטרים. הבלוג מתאר את הרקע וההכנות ליציאה למסע, מספר על גרינלנד והאזור הארקטי, על האסקימואים, ועל עולם הקיאקים.

אלן ברוק וקובי שדה


ENDURANCE המסע של שקלטון

טוב אז עכשו תורו של שקלטון:
באחד הפרקים הקודמים בבלוג אולי קצת דיכאתי אתכם בסיפורו של פרנקלין ומשלחתו שאבדו לנצח באזור הארקטי לאחר שיצאו מגרינלנד לחפש את המעבר לאוקיינוס השקט.

עכשו הגיע הזמן לספר על שקלטון: מהצד השני של כדור הארץ.
ארנסט שקלטון (Ernest Shackleton) הבריטי יצא עם משלחתו בדצמבר 1914 על גבי הספינה ENDURANCE לעבר אנטרטיקה במטרה להיות הראשונים שיחצו אותה. אלא שכמו שתמיד קורה בקטבים תוכניותיהם השתבשו לחלוטין, הם נתקעו בקרח וספינתם התרסקה לחלוטין על ידי הים הקפוא.
לאחר יותר משנה כשראה שקלטון שהסיכויים להחלץ אפסיים הוא אסף 5 מאנשיו הטובים ביותר ובסירת המשוטים 'James Caird' שנותרה לפליטה, הם יצאו למסע של כ 4000 מייל לכוון האי SOUTH GEORGIA. הם הצליחו לחצות את אחד מנתיבי המים הסוערים והקשים בעולם ובסופו של דבר הגיע למקום יישוב. שנה נוספת לקח להם לשוב ולחזור לאנטרטיקה ולחלץ משם ללא פגע את חבריהם.

סיפור המסע של שקלטון, הנחישות והמנהיגות שלו הדהימו את העולם. סיפור המשלחת תועד על ידי צלם המשלחת והתמונות מדהימות: www.kodak.com/US/en/corp/features/endurance
הודות לעדויות חברי המשלחת ושקלטון עצמו סיפור המסע תועד בספרים וכיום גם באתרי אינטרנט רבים ויש המון סיפורים קטנים ומדהימים שמומלץ לקרוא על מסע זה.

אני בחרתי להביא מתוך ספרו של שקלטון SOUTH את רשימת הציוד שהוא העלה על גבי סירת המשוטים הקטנה לפני חציתו ל SOUTH GEORGIA :

30 boxes of matches. 6 1/2 gallons paraffin. 1 tin methylated spirit. 10 boxes of flamers. 1 box of blue lights. 2 Primus stoves with spare parts and prickers. 1 Nansen aluminium cooker. 6 sleeping–bags. A few spare socks. A few candles and some blubber–oil in an oil–bag.
Food: 3 cases sledging rations = 300 rations. 2 cases nut food = 200 "2 cases biscuits = 600 biscuits.1 case lump sugar.30 packets of Trumilk.1 tin. of Bovril cubes.1 tin of Cerebos salt.36 gallons of water.112 lb. of ice.
Instruments: Sextant.Sea–anchor.Binoculars.Charts.Prismatic compass.Aneroid.

על הציוד שאנחנו ניקח איתנו לגרינלנד תוכלו לקרוא בפוסט באנגלית
ובנתיים, בתמונה למטה אפשר לראות את אופיר שלנו עם רשימת ציוד דומה בדרכו לאלסקה 2005


אין תגובות: